9. Věk

Vyhodnocení 9. věku od Hlavního Admina - so.ayi


Zdravím vás,

dlouhý podzimní věk je za námi a já vám přináším informace o jeho průběhu. Hlavní novinkou v tomto věku bylo zavedení nového systému nahrazujícího zastaralý rating. Dále jsme nabrali nového admina na Gold příběh - Sajrose, se kterým jste doufám byli spokojeni :) Sajros v průběhu věku převzal také "vládu" nad Network News.
V průběhu věku nastala také velká reorganizace admin teamu, včetně výměny hlavního admina, ve které část adminů přešla na sesterský Deathmatch a další projekty, o kterých vás budeme již v brzké době informovat. V novém věku ale přivítáme admina, který se nám bude starat o Eventy.

Nejnovější informace najdete také v naší skupině na Facebooku. Programátoři zde pro vás připravili FB aplikaci, umožňující sledování vývoje jednotlivých ras podle počtu planet, populace a síly.

Dobré vztahy v rase můžete nyní utužovat na serveru SGWG na Teamspeaku, stačí si nainstalovat nejnovějšího TS klienta a zadat Address: sgwg.net; Port: 9987; Nick: váš-nick; Password: (bez hesla).


Vyhodnocení věku

Výzkum
V tomto věku se vám podařilo vyzkoumat dohromady 130 technologií, z nichž nejvíce jich zvládla Tollánská republika (14). *THUMBS UP*

Herní výsledky

1. Tollánská republika (75 upgrade bodů)
2. Wraithské Společenství (50 upgrade bodů)
3. Spojená Země (25 upgrade bodů)

http://sgwg.net/obr/hodnoceni/vek9.gif


Příběhové výsledky

Mléčná dráha, příběhový admin George Hammond

1. Aschenská konfederace (75 upgrade bodů) – Ve srovnání s ostatními jednoznačně vítězná rasa tohoto věku. Rozhodně je to obrovský skok oproti věku minulému.V hlavní linii si držela prvotní příčku, do vedlejších akcí se také pouštěla s přehledem. Např. snaha udržení kontroly na domovské planetě při nepokojích a demonstracích se oplatila k dobrému, nebo snadné vypořádání se s hrozbou v podobě Kull bojovníků. Také oceňuji rozhodné užívání rasových hrdinů a častou (výbornou) aktivitu ve spolupracování se spojenci. Když subjektivně porovnám celkovou komunikaci a působení, co se příběhu týče, tato rasa je jasným favoritem.
2. Spojená Země (50 upgrade bodů) – Lidé si s přehledem dokázali svými příběhovými úspěchy udržet výbornou druhou pozici. Využívali rasové hrdiny, kde jen mohli; v hlavní příběhové linii (ale i ve vedlejších) si dokázali s většinou problémů hravě poradit – oceňuji spolupráci s ostatními rasami, především s Tollánskou republikou. Co se týče reakcí, povětšinou byly výstižné (někdy příliš zdlouhavé). I když musím vytknout jejich občas projevovanou nespokojenost s určitými příběhovými záležitostmi; věřím však, že se jednalo jen o drobnosti a v následujícím věku se již neobjeví. Gratuluji k druhému místu. :)
3. Tollánská republika (25 upgrade bodů) – Krásné třetí místo – to náleží právě Tollánské republice. Vždy se snažili aktivně účastnit na hlavní příběhové linii, dokonce se dravě pustili i do vedlejších dění. Mohu ocenit také aktivní a pracné snahy o znovuvybudování infrastruktury na domovské planetě, výbornou spolupráci se Spojenou Zemí, ale je toho více. Správné a věcné užívání rasových hrdinů, přiměřené, výstižné (někdy příliš zdlouhavé) je vynesli právě na tuto příčku, gratuluji.
4. Optrické Impérium – Optrická rasa zaznamenala menší propad o jeden stupeň oproti hodnocení z minulého věku. Ne, že by jejich reakce nebyly výstižné a iniciativní, snažili se užívat rasové hrdiny, i pomáhat spojencům, ale ve srovnání s prvními třemi příčkami na lepší místo nedosáhli. Přesto gratuluji k pěknému čtvrtému místu.
5. Tok´rové – Tato rasa zaznamenala oproti minulému věku asi největší propad. Jejich reakce byly často přehnaně zdlouhavé, bohužel pro ně byli v tomto věku nejvíce terči různých vedlejších příběhových akcí, jako např. napadení jejich základny nebo velký konflikt na domovské planetě. Snažili se vše bránit, bohužel proti přesile to šlo těžko. Možná by pomohly včasnější žádosti o pomoc spojenců, ale kdo ví. Do dalšího věku jim přeji (stejně jako ostatním), aby již nebyli terčem akcí a útoků dalších ras.
6. Noxové – Oproti minulým věkům se snažili nejednat pasivně a účastnit se galaktických dění. Struktura a styl reakcí byly ve srovnání s ostatními rasami dostatečné. Noxové se posunuli o celé dvě příčky výš, a to hlavně z důvodu bravurního pátrání po dalším křišťálovém oku. Ze všech ras jsou prakticky nejblíže na pravé cestě nalezení cíle. Bohužel v konkurenci ostatních ras se nepodařilo „vyšplhat“ ještě víc, proto tedy toto umístění.
7., 8. Baalovi Goa´uldi, Replikátoři – Dvě rasy, u kterých bylo těžké rozhodnout o předposlední a poslední příčce. Obě rasy měly ve srovnání s konkurencí reakce, které bohužel stačily jen na tyto posty. Např. u Replikátorů bylo těžké sžití se současnou hlavní příběhovou linií – tedy hledáním křišťálových očí, ale v příštím věku bude určitě lépe. Goa´uldi byli víceméně neutrální – vedli neustálý spor s Tok´ry, spolupracovali se svými spojenci, ovšem ve výsledku nijak extra nevynikali. Proto jsem se pro tentokrát rozhodl pro „remízu“. Věřím, že v následujícím věku se obě tyto civilizace umístí lépe, přeji jim to. :)

Závěrem bych chtěl poděkovat všem rasovým příběhářům za aktivní spolupráci. Doufám, že se Vám příběh líbil a těším se na další komunikaci a práci v následujícím věku.


Pegas, příběhový admin Dragonsky

1. Asgardské dominium – Asgardům se opět podařilo obhájit příběhové prvenství, zejména díky postupu v hlavní linii, ovšem jejich převaha se znatelně zmenšila. Pokud budou ostatní rasy pokračovat ve své stoupající kvalitě reakcí, mohli bychom se již příští věk dočkat nového vítěze…
2. Wraithské Společenství – Wraithové dokázali udržet vzrůstající kvalitu svých reakcí a vyhoupnout se na druhou pozici. Oceňuji jejich aktivitu v hlavní i vedlejších liniích i jejich bezchybné využívání hrdinů a cenností.
3. Oannesanská říše – Oannesané se sice oproti minulému věku o jednu příčku propadli, to však neznamená, že by se jejich reakce zhoršili. Jejich kvalita je stále stejná a právě to je paradoxně stálo druhé místo.
4. Cestovatelé – další velice aktivní rasa věnující, která se však mnohem více soustředila na vedlejší linie příběhu. Jejich reakce si udržely kvalitu z předešlých věků a tak byl právě odklon od hlavní linie to, co je připravilo o lepší umístění.
5. Sateda – od této rasy jsem čekal mnohem víc. Na začátku sice nabrali solidní tempo, ale pak jako by rezignovali a jen stěží dováděli své akce k alespoň trochu úspěšnému konci…
6. Expedice Atlantis – Expedice se ani tento věk nedokázala vymanit z průměru. Pozitivně však hodnotím, že konečně začali podnikat i své vlastní kroky v hlavní linii a přestali se jen spoléhat na spojence.
7. Orbana – jejich reakce se tento věk znatelně zlepšili, přesto však platí, co jsem napsal již minulý věk: dobře reagují na „vnější podněty“, ovšem s vytvářením vlastních příležitostí už to není tak dobré…
8. – 9. Genii a Asurané – hodně dlouho jsem se rozmýšlel jak určit pořadí těchto dvou ras a nakonec jsem přistoupil k nepříliš populární „plichtě“. Jejich výkony sice nejde tak úplně ztotožnit, ale celkový výsledek si víceméně odpovídá – Genii mnohem více vynikali ve vedlejších liniích, kdežto Asurané zase udělali velice významný krok v linii hlavní. Jsem hodně zvědavý, jak to bude příští věk…


Gold příběh, příběhový admin Sajros

Výherci:
Rebekah
Dwarf
Shade
Eflen z Juny
Golden Ramese


výhra: gold na 14 dnů pro každého

Shrnutí:
Přišlo spoustu reakcí od spousty hráčů, z nichž nejlépe zpracované měl Dwarf. Reakce měli hlavu a patu, byli stručné a zahrnovali vše co bylo pro danou situaci potřeba.
Další byl Shade, i když ne tak přehledné, ale měl zapojeno spoustu dalších možností, aby si pojistil výhru.

Z mého pohledu:
Na to že to byl můj první věk se přihlásilo a udrželo spoustu hráčů, a podle odezvy se zdá že se jim nový způsob celkem zamlouval. Trochu jsem v tom plaval, ale nakonec jsem se dostal do cíle. Dost se mi líbilo, že se ke konci příběhu lidi začali spojovat. Kolektivní práce je vždy vítána a často plodí ovoce. Zvolili i celkem dobré uložiště informací Antiků, a to Shadeho. Jako replikátor s kolektivním myšlením jim může být dost nápomocen.


Boj o Furlingské centrální planety
1. Tollánská republika - 7 planet (získávají na další věk 2 furlingské hrdiny dle svého výběru)
2.-3. Spojená Země a Oannesanská říše - 5 planet
4. Wraithské společenství - 4 planety
5.-6. Sateda a Aschenská konfederace - 3 planety
7. Orbana - 2 planety
8. Expedice Atlantis - 1 planeta

Skokan věku
Skokanem věku se stává Oanessanská říše, která si polepšila o neuvěřitelných 14 příček a získávají tak na tento věk jednotku dle svého výběru.
Pro srovnání výsledky tohoto a minulého věku.

Eventy:
miniEvent "Sběratelé jednotek" - vítězem se stal johny (Spojená Země)
"Zlatá horečka" - vítězem se stal marCoy (Wraithské společenství)
miniEvent "Špion" - vítězové v jednotlivých rasách + vítěz doplňkové otázky dezert (Orbana)


Za celý Admin Team vám přeji příjemný den a těším se na vás v dalším, jubilejním 10. věku.
so.aya