2. Věk

Vyhodnocení 2. věku od Hlavního Admina - Ereskigal

Herní výsledky

Tento věk nedošlo k žádným zničujícím podvodům a bugum a proto mohu s radostí považovat výsledky prubvěžného řazení ras za konečné.

Podívejte se na obrázek, pokud Vás zajímají podrobnosti.
[pictureup.cz]


Zde ohodnocené rasy:
Oanessanská říše - 75 upgrade
Aschenská konfederace - 50 upgrade
Wraithské Společenství - 25 upgrade

Příběh



Galaxie: Pegasus
Příběhový admin: yoshua

1. místo - Oannesanská říše (8/10 bodů)
Nejlepší reakce na příběh ve věku...snažili se více rozvíjet svou příběhovou linii...dobrá práce s nimi... (8bodů z 10 možných)

2. místo - Cestovatelé (7,2/10 bodů)
Dobré reakce, snaha o vlastní příběhové linie...(

3. místo - Wraithské Společenství (6,7/10 bodů)
Několik menších pochybení, ale jinak dobrá práce během věku

4. místo - Sateda (6,5/10 bodů)
Moc se nerozvíjely ale měli aktivitu a snažili se držet svého...

5. místo - Genii (6/10 bodů)
Snažili se, ale je tam asi nejvíce výhrad celkově k jejich reakcím...navíc některé věci mě přišli dosti divné... ale dalo se to přehlédnout...

Galaxie: Mléčná Dráha
Příběhový admin: Sodan Molotov
Hodnocení příběhu: Na začátek bych řekl, že téměř všechny reakce byly velmi kvalitní. Všechny rasy reagovaly výborně i přes složitost příběhu, který se na konci neuvěřitelně zamotával. Vybrat vítěze pro mě bylo vážně dosti obtížné a rozhodovaly jen drobnosti.

1. místo - Baalovi Goauldi (9,1/10 bodů)
Tato rasa reagovala velmi kvalitně po celou dobu příběhu. Neopomenuli nikdy jedinou věc a již od první epizody diktovali tempo. Dokázali potrápit Tollany, odstranit ze hry několik dalších vládců soustavy, nemluvě o precizní spolupráci s Optriky při hledání krystalového oka. Spolupráce se spojenci byla až neuvěřitelná, kdy od nich dokázali získat snad vše co jen v daný okamžik šlo získat.

2. místo - Optrici (8,9/10 bodů)
Spolupracovali dlouhou dobu s Baalovci a hodně z toho těžili. Dokázali velmi dobře řešit nečekané situace ohledně hledání Nefertumova bohatství a ještě lépe reagovali při hledání krystalového oka. Důvod proč jsou druzí a né první je ten, že Baalovi Goauldi dokázali efektivněji řešit vedlejší situace.

3. místo - Země (7,8/10 bodů)
Při porovnání s minulým věkem je to neuvěřitelný skok kupředu. Při hledání druhého krystalového oka sice nebyli tak přímočaří jako dvojice BG a Optrici, ale výrazně jim tu situaci stěžovali. Navíc na nic nečekali a pustili se již do hledání třetího oka. Jejich využívání hrdinů, vlajkových jednotek a vůbec všech svých cenností byly naprosto bravůrní. Pro Zemi je podle mě třetí místo nádherné umístění a kdyby se ke krystalovému oku dostali dříve, tak to mohlo být ještě lepší.

4. místo - Tokrové (7,5/10 bodů)
Tokrové se také držili velmi dobře. Jejich reakce byly přehledné a obsahovaly vše potřebné. Trochu si svou reputaci zničili tím, že neposlali jednu reakci, ale následně se dokázali poměrně rychle vypořádat k nastálými problémy. Aktivně se zapojili do hledání krystalového oka a záreveň se snažili kontrolovat situace i na vedlejších příběhových liniích, kde hlavně Optrikům hodně stížili práci.

5. místo - Aschenská konfederace (7,1/10 bodů)
Zde je pro mě zklamání celého věku. Ikdyž Ascheni měli vždy kvalitní reakce, tak jsem nucen je dát až na předposlední příčku, protože jsem hlavně ke konci měl pocit, že sami se nijak neangažují. Mě z neznámých důvodů se nezapojili do spolupráce s BG a Optriky, při hledání krystalového oka a vlastně za celou dobu se pořádně nikam nedostali, krom toho co jim spojenci řekli.

6. místo - Tollánská Republika (5,3/10 bodů)
Pokud si vzpomenu jak reagovala Tollana minulý věk a jak tento, tak to se nedá ani zdaleka srovnávat. Tento věk se předvedli v naprosto nejhorším světle jak je znám. využívání svých cenností, hrdinů a vlajkových jednotek bylo téměř nulové a při hledání krastalového oka se nedostali naprosto nikam. Dokonce se sami nedokázali dohodnou se spojenci na předávání informací. Krom vyřešení vlastních rasových problémů a občasné výpomoci spojencům nepředvedli v podstatě nic.

Závěrem bych jen řekl, že se mi tento věk příběh moc líbil a spolupráci se všemi příběháři jsem si krásně užil. Doufám, že podobně jste na tom i vy a že se vám moje práce líbila. U dalších příběhů s vámi se tedy moc a moc těším a přeji všem, aby jste byli ještě lepší než tento věk, pokud to vůbec nějak jde


Vyhodnocení soutěže miniras od Hlavního Admina - Ereskigal


Tento věk proběhla soutěž miniras, jejíž vítězové se stanou vládní rasou. Započítán byl jak herní výsledek klasického řazení ras, tak 6 doplnujících kol, které měly proveřit i ostatní schopnosti vedení budoucí vládní rasy.

Z původních 7 ras do konce věku přežilo 5 skupin. Herní část byla až neuveřitelně vyrovnaná - skoro každý den jsem sledoval změnu v průběžném řazení. Na začátku věku byl patrný vliv diplomacie a spolupráce s vládními rasami u některých ras, jiné rasy se spolehaly na sebe. Ale obě skupiny se v některé části soutěže dostaly do vedení a i z konečných výsledků je patrné, že se zučastnili opravdu elitní hráči. Ohledně doplnujících kol si vedli všichni výborně. Dokonce i rasy, které zatím nebudou do hry přidány, dodaly vynikající podklady. Ty budou v mezivěku zveřejněny spolu s příběhy (1. kolo). Každé kolo vedl jiný admin, aby se zaručila objektivita a přestože hodnocení bylo kontrolováno ostatními, tak každé kolo bylo řešeno s trochu jiného pohledu. Sami dostanete možnost si udělat názor.

Vítězem této soutěže se stávají Orbánci a tímto jim gratuluji jménem celého AT. V neděli bude jejich rasa transformována na vládní. Minirasy mohou v poklidu dohrát do konce mezivěku.

Vyhodnocení UD v 2. věku


Centrální planeta: Nová Tollana
PJ: Ereskigal
Útočící rasa: Baalovi Goa`uldi (Dragonsky)
Bránící rasa: Tollánská Republika (BLood)
Hodnocení:
CP Tollánců bylo bráněno proti více než desetinásobné přesile Baalovců, přesto boj na orbitě trval neuvěřitelně dlouho a byl nadmíru dramatický. Obě strany byly strategicky velice vyrovnané, mnoho akcí bylo dokonce tak podobných, že mě ot až udivovalo. Obě strany se mimo využívání svých cenností pokusili i o několik velice starých triků. Například utočník i obránce si připravil a využil řadu asteroidů. Docela mě však přelvapila sevebražedná taktika jinak velice mírumilovných a vzdělaných tolánců. Vrchol dosáhli při lstivém zničení vlastního měsíce. Musím ale poznamenat, že lest utočnící téměř odhalili díky vynikajícímu využití univerzálových pruzkumných letek a předsunutému pruzkumu bojiště. Tímto tahem zničili tollánci část nepřátelské flotily, ale rovněž silně poškodili ekosystém vlastní planety. K závěru se dokonce pokusili realizovat připravěný plán zničení CP, ale s velikým štěstím tomu bylo zabráněno. Utočníky zužovala nemoc z ozáření ze zamořeného povrchu a postupovali se znatelnými ztrátami. Bohužel však na obránce padla taková smůla, že nejenže při finálním utoku nezničil planetu, ale byl při jednom výbuchu při masivním bombardování omráčen a zajat. Baalovci rozhodli o jeho popravě. Proto blood nebude moci využít v dalším věku svuj nick v žádné variaci. CP tedy připadá na stranu Baalovců, bude však mít permanentně poloviční výnosy a upraveny bonusy. Oměma stranám bych rád poděkoval z ajejich profesionalitu. Všichni jsme si UD užili a vůbec nevadilo, že obránci byli v menšině. I tak ukázali, že v nich je potenciál. Přístí věk jiste CP dobijí zpět. Vítězi gratuluji


Centrální planeta: Revanna
PJ: Ereskigal
Útočící rasa: Aschenská konfederace (Sheppy)
Bránící rasa: Tok`rové (Elof)
Hodnocení:
V tomto UD se proti sobě postavili Tokrové a ascheni. Tokerské CP bylo rovněž bráněno proti mohutné více než desetinásobné přesile. Rád bych poblahopřál aschenským zbrojířům za vynikajici vykon v konstrukci lodí a verbování jednotek. UD probíhalo v poněkud opatrném duchu, ale shodou okolností na planetě s měsícem. Obranné výpady tokerských orbitálních sil byly odvážné, nicméně přes důvtipné a nebezpečné pokusy se nedařilo odrazit silné skupiny blížící se k CP. Utočící ascheni si postupovali velice obezřetně, jednu ze svých 3 skupin však dlouhou dobu zanechali skrytou za měsícem planety. Měsíc však nečekaně explodoval a většinu těchto záložních sil ochromil. Šlo však pouz eo zálohy, zbylé jednotky mezitím rozprášily obránce do posledního. Po hrdiném skonu obránců však následovala dlouhá sekvence aschenského přeskupování, pruzkumu okolí a dokonce vyčkali na opravu a přesun přeživších jednotek z měsíční exploze. Po celodenním čekání nastaly problémy s morálkou a část utočnékových sil se odpojilaod vedoucí lodi. Když se ascheni odhodlali k opatrnému pruzkumu povrchu, nenaléali dlouho nic než pusté pláně a nehostinná pohoří. Později měli štěstí a narazili na známky po tokerské aktivitě. Značná část jejich pěchoty padla do této léčky. Sestoupili při pronásledování do podzemí, kde na ně čekala smrt v podobě narušených smrtících chodeb. Po delším hledání však nakonec narazili ascheni na pravou zakladnu. Byli ale v pruzkumu sdosti chaotičtí a místo vyhodnocování vysledků vybombardovali polovinu planety. Jednu chvíli již obránci málem přišli o své životy - bombardování odkrylo vstup do tunelů blízko hlavní základny tokrů. Utočníci však na místo okamžite vyslali 2 letky bombardérů a vstupy nevratně zničili. Následně pátrai v blízkosti místa, kde jejich jednotky padli do pasti. Tuto pasto odhalilo až další bombardování - ascheni vnikli do podzemních prostor v okolí pasti a našli jen zohavená a mrtvá těla svých druhů. Systémy utočníky varovaly o vyčerpávajících se zásobáchm především střelivu. Po mohutném bombardování povrchu a občas uspěšnějších, jindy uplně nezdařilých přesunech, se mohutná vojenská masa dostávala do problémů. Tokry zachránila jejich technologie a nikoli umění utoku, ale duvtip v obraně. Musím pochválit skvělý zpusob využití tunelů, diverzních akci a matení nepřítele. I na první pohled beznadějná vojenská situace není bez šance. Velice dukladně jsem vyhodnotil vysledky UD a nechal jsem si zkontrolovat případné chyby. Gratuluji vítězi a věřím, že nepříteli se příšte zadaří. UD tedy zustane u sveho majitele, ale jeho vánosy budou permanentně sníženy na polovinu.


Centrální planeta: Sriamo
PJ: Atrejdes
Útočící rasa: Wraithské Společenství (Majla)
Bránící rasa: Cestovatelé (Dracucula)
Hodnocení:
Wraitská armáda byla o něco větší než spojené síly Cestovatelů a Genie. Obě rasy na orbitě předváděli takřka shodně dobré reakce, síla Wraithů byla v tom, že nepřítel dlouho nevěděl kde se vynoří jejich armády a mohli tak dělat velké útočné akce, bohužel pro ně, většinou si netrefili na 3 políčka od armády Cestovatelů. Cestovatelé své UD vedli zajímavěji v řešení dělení armády, ono rozdělit menší armádu na osminy je docela riskantní. Ovšem díky dělení armády, většinu políček dokázali Wraithové dobývat a získávat tak lepší a lepší postavení na vylodění. Na druhé straně Cestovatelé měli obrovské štěstí při používání ZHN, a i když Wraithové nijak v ZHN nezaostali, přesné a rázné údery Cestovatelů zcela eliminovali všechny síly útočníka i obránce na orbitu planety.
Na povrchu planety již byla znát výhoda bránicích jednotek, kde především velké počty Genijských vojaků a jejich síť tunelů dělali svoje. Wraithové museli jít k bráně přes řady minových polí a hordy nepřátel, a i když dokonale využívali svojí uní letku z cenností, obrana na povrchu planety byla již moc velkým soustem. Přesto poslední bitvy se uskutečnili na políčku s bránou, kde obránci využili především hornatého vedlejšího políčka, a mohli tak získávat výhodu při odstřelování pozic Wraithů.
V UD byla odpálena i Queen Ship, kdy udeřila na nejvíc početné políčko podle skenerů. Poškodila nejen tuto oblast, ale i okolní, zapálila horské lesy a způsobila lokální zemětřesení. To vše společně s Wraitským virem, kdy velká část populace neví, zda může Cestovatelskému vedení ještě věřit způsobují snížení bonusů z toho CP na jeden věk. Ovšem CP Cestovatelů zůstává doma. Queen ship již není a z elitní letky stíhačů zůstává již jen jeden, kterým Majla uprchl na Hive Zero.
atrejovo hodnoceni:
Obě dvě strany předvedli shodně dobré i špatné reakce, ve stejnou dobu oba zapomínali využívat jasných výhod vesmíru a jiné, ve stejnou dobu se oba zlepšili a excelovali na povrchu. Nemám co dodat, hráli jsme nejdelší UD a díky tomu jsem i často prominul délku reakcí, ovšem oběma stranám. Z mé strany byla chyba nevydělit jednotky, hráli jsme v reálu jak hráči jsou zvyklí ve hře, ovšem pro výpočty mé i jejich značně komplikované.


Centrální planeta: Sateda
PJ: Sodan Molotov
Útočící rasa: Oannesanská říše (Lord Sirius)
Bránící rasa: Sateda (Grez)
Hodnocení:
Toto UD probíhalo poměrně bez problémů. Obě strany měly přesně promyšlené své kroky, dodržovaly termíny odevzdání reakcí a dokonce se bez potíží vypořádaly i s přerušením UD, kvůli absenci PJ. UD mělo svou svižnost. Oannesané i Sateda využily všechny dostupné prostředky a během UD proběhlo několik velikých bitev jak na orbitě, tak i na povrchu. Sateda chtěla UD vyhrát tím, že by zničila výsadkové lodi Oannesanů, což se jim i částečně podařilo. Ovšem zde se nakonec projevila veliká armádní přesila útočníka a tak Satedě jejich plán nevyšel. Poslední pokus jak aspoň něčeho docílit, když už bylo téměř jisté, že své CP neubrání, se Sateda pokusila zničit nepřátelskou VL Tiamat, ale bohužel také bez úspěchu. Po přibližně šesti hodinách čistého hraní se nakonec z vítězství radovala útočící strana čili Oannesanská říše. Zde bych chtěl pochválit oba zástupce, za jejich mnohdy originální nápady a hlavně za to, že i když tomu čísla jednotek nenapovídaly, tak to nakonec byla poměrně vyrovnaná hra. CP Sateda tedy vyhrála Oannesanskí Říše, ale jelikož silně bombardovali povrch planety, tak budou její výnosy sníženy o 10%.


Centrální planeta: Země
PJ: Sodan Molotov
Útočící rasa: Optrici (Paegas)
Bránící rasa: Země (George Hammond)
Hodnocení:
Po věku se opět střetly tyto dvě rasy a jejich pozice byly opět stejné. Ačkoliv si Optrici mysleli, že mají několikanásobnou přesilu, tak to nebyla pravda. Země se na celé UD připravila v předstihu a dokázala nazbrojit stejně silnou armádu jako Optrici - alespoň co se orbitálních jednotek týče. Optrici ze začátku postupovali velmi opatrně, stejně jako Země a obě strany se doslova bály na sebe zaútočit. Proto se také po přibližně třech hodinách nic pořádného v UD neudálo. Celé UD doprovázely drobné chyby, ale bylo tam i pár zásadních, jak ze strany hráčů, tak bohužel i mé, jako PJ. Zásadní chybou ze strany Optriků, byla jejich neschopnost poslouchat příkazy PJ (toto pravidlo je zde z duvodu plynuleho chodu boje, ktery trva mnoho hodin a je uz i tak velice vysilující), který se snažil v UD pokračovat a nechat stížnosti, až se UD dokončí, v klidu se přečte přepis a vše se v poklidu vyřeší. Mou chybou byly jedna nebo dvě špatně vyhotovené reakce, které Optickou stranu silně pohoršily. Bohužel Optrici nakonec nejevili zájem pokračovat v UD a proto bylo předčasně ukončeno a stejně jako věk zpátky, tak i nyní byla Země ubráněna, bez jakýchkoliv postihů.
Poznamka HA k UD o Zemi:
Velice brzy mi došlo mnoho stížností na toto forum. Dukladně jsme si přečetl pruběh UD a zpusob jeho vedení. Admin udělal chybu a na tu se později navázalo několik dalších. Rozhodně se není čemu divit, že optrici některé věci neschvalovali. Fakt, že píšící příběhář nesprávně pochopil cennosti rasy pro kteoru nepsal příběh a nebo pokud po několka hodinách trávených u kalkulačky pochybil, není nejzávažněíší problem daneho fora. Já jsem ve svem UD také pochybil, ale v dalsi zpravě jsem se opravil po tom, co hráč nenápadně popsal kontolu své pozice a tím mě upozornil na mojí chybu. Vždy je to o přístupu. Proč si ale ani Pegas nenastudoval pravidla hry, která byla pracně sepsána v sekci "vesmír" a v předstihu před UD připomenuta přímo na OA? Hlavním pravidlem, a lze se zeptat všech 4 hráčů z mych UD, je vyvarování se přímé komunikace s adminem. Pokdu by někdo využil více jak 1 zpravu za 5 minut, tak by nešlo UD hrát. Admin muže udělat chybu, je ot jen člověk. Ale nesmíte si dovolit takovou věc, abyste admina oslovili. Pokud chcete znát pozici nepřítel, popište v reakci jak rozkazujete svemu dustojnikovi a jakym zpusobem pak ta postava koná. Pokud se vám pak reakce zdá divná, na konci UD mohu zasáhnout a přehodnotit vysledek odehraneho UD. Všechny UD proběhla bez problémů, přestože se sešli zkušení i nezkušení (já) autoři. V pravidlech jsme popsali mnoho možností jak se hráč může bránit a misto toho si Pegas prosazoval vlastní pravidla. Přestože bych se tedy klonil na jeho stranu, musím ho za jeho přístup pokárat v zájmu budoucích UD. Bylo by fajn, kdyby příští kolo UD proběhlo se stejným přístupem hráčů, jako u těch ostatních 5 lidí. Byl bych rád, abych příste mohl hráčům více pomoci a proto durazně žádám o využívání námi stanovených prostředků. Chceme-li aby se do hry vratila UD stejně jako se pracne vratil příběh, tak musíme máknout všichni. A protože to je jen hra tak je mi lito, že je někdo schopný tak rychle rezignovat na zábavu. Pokud budete příště hrát UD, odehraji ho osobně.